Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Barwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://bip.barwice.pl/public/.
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niektóre dokumenty nie są dostępne cyforowo. Dotyczy to dokumentów w formacie pdf, które nie są obsługiwane przez system OCR, np. niektóre uchwały, petycje, oświadczenia majątkowe itp. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas i wskazując, który dokument należy udostępnić i w jakiej formie.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. mogą być niedostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Niektóre dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte mogą być niedostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Andrzeja Pietrasa — e-mail informatyk@um.barwice.pl lub telefonicznie +48 94 713 75 12.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Burmistrz Miasta Barwice,
- Adres: ul. Zwycięzców 22, 78-460 Barwice,
- mail: urzad@um.barwice.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Miejski w Barwicach, ul. Zwycięzców 22, 78-460 Barwice.Parking: przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów urzędu, nie ma wyznaczonego miejsca postojowego dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku: do Urzędu Miejskiego prowadzą dwa ogólnodostępne wejścia: wejście główne oraz boczne (usytuowane od strony parkingu). Aby dostać się do Biura Obsługi Interesanta znajdującego się na parterze, po wejściu do budynku drzwiami głównymi oraz bocznymi, należy pokonać schody, które nie są wyposażone w podjazd oraz urządzenia ułatwiające poruszanie się osobom z niepełnosprawnością. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek przyzywowy dla osób z niepełnosprawnością, za pomocą którego można przywołać pracownika urzędu.
Sekretariat: znajduje się na pierwszym piętrze budynku.
Dostępność komunikacyjna budynku: budynek Urzędu Miejskiego w Barwicach jest trzykondygnacyjny. Ciągi komunikacyjne są szerokie. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami. W budynku nie ma windy. Osoby z niepełnosprawnościami mają utrudniony dostęp do wszystkich pomieszczeń.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.