Skargi, wnioski mogą być wnoszone pisemnie, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Petycje mogą być wnoszone pisemnie lub w formie elektronicznej.
Skargi, wnioski i petycje nie mogą być wnoszone telefonicznie.
Skargi, wnioski i petycje nie zawierające imienia i nazwiska (oznaczenia podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Dane adresowe do wnoszenia skarg, wniosków i petycji |
|
---|---|
Poczta tradycyjna |
Urząd Miejski w Barwicach ul. Zwycięzców 22 78-460 |
Rada Miejska w Barwicach ul. Zwycięzców 22 78-460 |
|
|
urzad@um.barwice.pl |
Skrytka ePUAP |
/3215023/Skrytka/ |
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg, wniosków i petycji |
|
---|---|
Burmistrz Barwic, Zastępca |
Wtorek godz. 10:00-11:00, Czwartek 15:30-16:30 |
Sekretarz Gminy, Skarbnik, |
codziennie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego: piątek godz. 7:00-14.00 |
Przewodniczący Rady Miejskiej |
W pierwszy i trzeci czwartek miesiąca godz. 15:10-16:10 |
Zastępca Przewodniczącego Rady |
W drugie czwartki miesiąca w godz. 15:00- 16:00 |
Załatwianie skargi, wniosków następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca.
Załatwianie petycji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy.
W przypadku nie załatwienia sprawy w tym czasie, skarżący/wnioskodawca lub wnoszący petycję zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Skarżący/wnoszący petycję niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi/petycji może ją ponowić. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia, może w odpowiedzi na skargę/petycję podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi. Prawo wniesienia skargi służy również w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Nie jest dopuszczalne wniesienie skargi w przedmiocie sposobu rozpatrzenia petycji.
„Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działa w granicach prawem dozwolonych ”.
UWAGA!
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI ODBYWA SIĘ ZGODNIE Z PRZEPISAMI ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U z 2014r. poz. 1195) - ustawa wchodzi w życie w dniu 6 września 2015r.
W dniu 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243). W związku z powyższym osoby trwale lub okresowo mające trudności w komunikowaniu się (osoby głuche i głuchonieme) mogą komunikować się z Urzędem Miejskim w Barwicach:
W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do pośrednictwa tłumacza polskiego języka migowego. Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza prosimy o powiadomienie Urzędu Miejskiego w Barwicach (np. e-mail, faks) na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Pliki do pobrania :